
Hate  preacher’s  TV  channel
gets cash from gift aid
From TTimes of Israel

An  Islamic  television  channel  reprimanded  this  week  for
broadcasting antisemitic programmes is part-funded through tax
breaks from the Treasury. 

According  to  The  Times  of  London   the  Islamic  Research
Foundation International, based in Birmingham and indirectly
funded by UK tax breaks, has given most of its charitable
income in the past two years to Peace TV.

Peace TV, a 24-hour satellite station run by a preacher banned
from Britain, was strongly criticised over serious breaches of
the  Ofcom  broadcasting  code  for  screening  lectures  by  a
scholar who referred to Jews as a “cursed race”.

The station is headed by Zakir Naik, a Muslim preacher who is
also a trustee of the foundation, and who was banned from
Britain in 2010 over extremist statements that were “on their
face supportive of Osama bin Laden, anti-Jewish and otherwise
unacceptable,”  according  to  court  documents  quoted  by  the
Times.

Ofcom reviewed Peace TV’s Urdu service as part of its routine
monitoring and was concerned by the transmission last year of
lectures by Israr Ahmad, a scholar who died in 2010.

In one lecture he effectively blamed Jews for the Holocaust:
“That is the mark of this cursed race, that despite God’s
divine grace they do not take advantage of the opportunity to
repent, which is why they are afflicted by great calamities
and the example is what happened to them at the hands of the
Germans.”

https://www.newenglishreview.org/hate-preachers-tv-channel-gets-cash-from-gift-aid/
https://www.newenglishreview.org/hate-preachers-tv-channel-gets-cash-from-gift-aid/
https://www.thetimes.co.uk/tto/news/uk/article4700560.ece


The watchdog ruled that the broadcast contained “very harmful
and highly offensive content” which amounted to a serious
breach of the broadcasting code. It added that the comments
could be a form of hate speech.

The 24-hour channel is indirectly funded by British tax write-
offs, the Times found, as IRFI got £77,000 ($107,000) in tax
relief over its donations in 2015, a year in which fully
£770,000 ($1.1m) of its total income of £972,000 ($1.35m) was
donated to Peace TV. In 2014, that figure was over £1m ($1.4m)
out of £1.16m ($1.61m) raised

 


